Profilaktyka | Diagnostyka | Leczenie
Diagnostyka Schorzeń Piersi
Piersi są naturalnym atrybutem każdej kobiety. Nikogo więc nie powinno dziwić jak wielką wagę Panie przykładają do troski o tą część swojego ciała.

Każda kobieta chciałaby mieć biust idealny, ale również zdrowy.

Ból piersi, zmiany wyglądu skóry na piersi, nieprawidłowy kształt brodawki lub wyciek płynu, niepokojące zmiany guzowate piersi to objawy, których nie można lekceważyć i należy niezwłocznie zgłosić się do lekarza, który przeprowadzi badanie piersi i zadecyduje o dalszym postępowaniu.

Pomimo, że obserwuje się zwiększenie częstości zachorowań na raka piersi, to większość zmian w gruczole sutkowym jest łagodna.

Choroby piersi mogą dotyczyć kobiet praktycznie w każdym wieku, a nowotwory złośliwe piersi, chociaż bardzo rzadko mogą występować również u mężczyzn.

Najprostszy podział chorób piersi to zmiany łagodne i złośliwe.

Aby je odróżnić, musimy poza podstawowym badaniem lekarskim wykonać diagnostykę obrazową. Najczęściej stosowaną, dostępną i najbezpieczniejszą jest badanie USG.

Czasami jednak lekarz, aby dokładnie ustalić rozpoznanie może zalecić poszerzenie diagnostyki na przykład o mammografię czy biopsję.

W naszym Centrum Onkologii proponujemy ultraszybkie terminy weryfikacji niepokojących zmian w piersiach, począwszy od konsultacji chirurgicznej i podstawowych badań obrazowych - USG do pełnej weryfikacji histologicznej, jak również niezbędnej konsultacji onkologicznej, w razie niepokojącego rozpoznania.

W gabinecie pacjentów przyjmują:

• lek. Przemysław Jasnowski - specjalista chirurgii ogólnej i onkologicznej
  • lek. Mateusz Orlikowski - w trakcie specjalizacji z chirurgii onkologicznej